Logo

«Google analytics E-Commerce tracking opencart» . «Google analytics E-Commerce tracking opencart».

Как грамотно настроить e-commerce в Google Analytics?

Here is a list of the available metrics for e-commerce:

Google Analytics ecommerce - Tag Manager Help

Next, Go To Customization Dashboard Create New One.

E-commerce metrics you should track in Google Analytics

Wenn Nutzer Ihre Website an der Kasse verlassen, ist der Kaufabschluss möglicherweise unnötig kompliziert oder die Nutzer werden von unerwartet hohen Versandkosten abgeschreckt.

The website walks you through the features and in typical Google manner, makes it a no-brainer to get going. You’ll also get the guide to installing the tracking codes, creating goals, and of course how to read all of that data.

Чтобы добавить данные о товарах в объект корзины покупок, используйте команду ecommerce:addItem :

Sie können "Produktlistenposition" als primäre Dimension festlegen, um die erfolgreichsten Listenpositionen zu sehen.

Lassen sich die Gründe für den Ausstieg nicht unmittelbar erkennen, können Sie anhand von Nutzerfreundlichkeitstests ermitteln, wann Nutzer ähnlich reagieren.

Google Analytics Acquisition Reports

The maximum file size is 85 MB. If the file you generated is larger than that, you can reduce the number of transactions in it, for example by reducing the date range.

Всегда обращайте внимание на крупные отклонения. Настройте оповещения в Google Analytics, чтобы получать уведомления в тех случаях, когда KPI поднимаются выше или опускаются ниже определённых пороговых значений. Тогда вы точно ничего не пропустите.

While offering discounts is a great strategy to increase conversions and revenue, offload excess inventory, and increase customer loyalty ,  they can also eat into your profits.

Le e-commerce amélioré vous donne accès à un certain nombre de rapports détaillés et concrets. Vous trouverez ci-dessous quelques-uns des rapports à votre disposition lorsque vous activez le e-commerce amélioré pour une vue.

Проверить это можно двумя способами: через события — посмотреть какой тип страницы / URL при событии добавления, или в отчете «Эффективность списка», если атрибут list передается на сайте для действий Enhanced Ecommerce. И наконец убедитесь, что пользователю ничего не мешает перейти на перечень товаров как из меню, так и по внутреннему поиску.

Affiliation is the primary dimension.

For the store above it is clear that most of the visitors never see a product page. If your store does have a good flow to the products pages, you can monitor the add to carts & started checkouts here as well.

dataLayer& nbsp - имя контейнера данных. Соответственно, если на счетчике используется другое имя контейнера, то нужно указать его вместо dataLayer.& nbsp

Google Analytics reports can produce a wealth of information. It’s truly like a Swiss Army knife of data.

Нажимаем включить электронную торговлю

Активируйте опцию Enable Ecommerce

Понравилось? Поделитесь с друзьями

Beliebt

Еще интересное

To see Ecommerce data in Analytics, you need to. enable Ecommerce in your reports and. add code to your site/app to collect ecommerce data. Standardowe raporty e-commerce w Google Analytics pozwalają na analizowanie aktywności związanej z zakupami w Twojej witrynie lub aplikacji. Znajdziesz w nich informacje o produkcie i transakcji, średnią wartość zamówienia, współczynnik konwersji e-commerce...